Om föreningen

BRF Säven 1 är en äkta bostadsrättsförening med 24 lägenheter i Vänersborg.

Föreningen förvaltar kvarteret Säven som omfattar husen vid Kungsgatan, Hamngatan, Residensgatan och Vattugränd. Byggnaderna är bland de äldsta bevarande och uppfördes i mitten av 1800-talet.

Fastigheterna utgörs av två- och trevåningshus med 23 lägenheter som upplåts med bostadsrätt, en med hyresrätt samt 10 lokaler. Den totala boytan uppgår till 3 290 kvm, varav 2 528 kvm lägenhetsyta.

Gemensam tvättstuga.
Lägenheterna har egna förråd i källare och/eller vindsutrymme.

Trivsam innergård med trädgårdsmöbler, damm med fontän, grillplats, gräsmattor och rabatter.

Organisationsnummer: 769610-7783

Kontaktuppgifter:
Adress: Brf Säven 1, Hamngatan 17, 462 33 Vänersborg
Fakturaadress: Brf Säven 1, 35-2081-000, FE 933, 838 27 Frösön. PDF-faktura: fakturor.ng@hsb.se

Styrelsens ordf Tom Nyman, ‭076-899 23 89‬

Styrelsens vice ordf Thorild Bengtsson, 070-633 00 91

För övriga uppgifter om föreningen hänvisas till årsredovisningen.

Om närområdet
Vänersborg har en mysig och levande stadskärna kantad av såväl stora som små butiker och näringsidkare. I direkt anslutning till stadens gator ligger vackra Skräckleparken med vacker parkmiljö och långgrund sandstrand ut i Vänerns vatten. Gågatan kantas av butiker, restauranger och andra näringsidkare. Runt om i området erbjuds ett stort antal välsorterade livsmedelsbutiker och affärer.

Skolor/barnomsorg
Förskola och förskoleklass till och med årskurs 6 på Norra skolan. Högstadieskola på Huvudnässkolan.

Kommunikation
Ett par minuters promenadväg till Vänersborgs Resecentrum. Tåg till Göteborg ca 1 timma. Trollhättan-Vänersborg flygplats ca 15 minuter bilväg.

Natur och fritid
Vänersborg erbjuder vacker kustmiljö med härliga vandringsleder och flertalet långgrunda stränder och badplatser. Vid Halle- och Hunneberg finns fina vandringsleder och härliga skogar.

Kultur och nöjen
I Vänersborg erbjuds ständigt ett brett utbud av evenemang. För aktuella program, se följande länkar:

www.vanersborg.se
www.vastsverige.com/visittrollhattanvanersborg/evenemang